søndag den 2. august 2015

Velkommen

Hej
Velkommen til min blog, som handler om min, min kamp om vægten, min dagligdag og mine tanker.
Nu tænker du måske ”nå endnu en blog om vægttab skrevet af en ung, motionsfanatisk og gudeskøn kvinde, som kæmper med de sædvanlige 5 ekstra kilo. Ja jeg har bestemt ikke noget imod disse blogger. De kan være både velskrevet, sjove, interessante og inspirerende, men sådan er jeg ikke.
Jeg er en ganske normal eller næsten normal dansk kvinde på plus 40 år, som længe har ladet stå til og nydt det fede i livet. Det vil sige spise hvad jeg har haft lyst til, bevæget mig meget lidt og siddet foran pc skærmen i timevis, ligesom så mange andre. Og ja det koster for nu er jeg ved at drukne i fedt. Min krop som burde være mit tempel er nu blevet til et bjerg af fedt eller det føles i hvert tilfælde sådan.
Det bliver jeg nød til at gøre noget ved, for jeg er led og ked at blive forpustet over den mindste bakketop, når hunden skal luftes. Irriteret over at jeg ligner et telt i alt tøj, når jeg er inviteret ud i byen.  Bliver ked af det når folk på gaden skæver til mig, når jeg indimellem spiser en is i sommervarmen, ligesom så mange andre mennesker gør.
Men hvor starter man sådan en livsstilændring, når man som jeg ikke er mange millionær og kun arbejder 27 timer om uge, derfor ikke har råd til de store personlige træner. Når man som mig ikke ligefrem er total sport fanatiker, kostekspert, vejer over 100 kg og samtidig lider af slidgigt i hænder, ryg og begge fødder.  Når man som jeg bare elsker det fede og gode liv på godt og ondt. Kan man så overhovedet lave sådan en livsstilændring??
Ja det er noget af det denne blog kommer til at handle om. Håber der er nogen derude der vil være med til at følge mit livs rejse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar